tisdag 29 september 2009

En dag hemma

Helen, min arbetskamrat, kom på lunch.
Barnen hade precis somnat då hon kom men då de vaknat hans det med mycket lek och umgänge medan vi vuxna svulla i oss en hel vaniljlängd.
Mums. (ok, sparade en liten bit till M-P)
William slog på stora charmen inför vår kvinnliga gäst.Sanna övar för fullt på att förflytta sig.
Idag var det dags att upptäcka vardagsrummet lite närmare.
Det går inte alltid som hon planerat det.
"Hmm... hur hamnade jag här?"
"Jag vet inte hur jag tar mig härifrån! hjälp mig!"
Lite kvällsmys innan kvällsgröten.
Kvällen slutade med att vi fortsatte nöta ut golvet då vi sprang in och ut till William, tills jag ledsnade och han fick sova i mina armar på soffan tills M-P gick och la sig efter spelkvällen.
Själv mumsade jag i mig äpple klyftor medan jag såg på Navy CIS.
Klyftorna skulle egentligen blivit äpplepaj, men det var så gott med äpple efter över fem år.
Upptäckte att min allergi mot äpplen verkar ha försvunnit.
Hoppas den håller sig borta...

Inga kommentarer: