onsdag 30 september 2009

Framsteg av olika slag

Vid middagen var William lite kinkig, ville inte äta vilket är ovanligt för honom.
Av en slump så började jag gnida hans tandkött och då blev han som förbytt.
Han njöööööt!
Fick hålla på ett bra tag...
Undrar om det har något att göra med att han sovit lite dåligt på sistone, att det kanske är något på väg.
Min käre man hade glömt handla på hemvägen, så han fick åka till affären efter middagen istället.
Sanna fick följa med pappa.
Under tiden så bakade William och jag den där äpplepajen som inte blev av igår.
Fick skala och skära nya klyftor då de andra försvann ;-)
Då M-P och Sanna kom tillbaka så hade vi lite kvällsgymnastik.
Nåja, vi körde hårt med barnen i alla fall.
Men kan tala om att det är inte så lite ansträngade att åla på golvet för en vuxen heller.
Barnen har ju börjat förflytta sig så ikväll lockade vi dem med det dom båda gillar; Kameran!
Efter en stunds övning på var sitt håll (William följde mig och Sanna följde efter pappa) så lockade M-P dem med sin kamera mobil.
De börjar få bra fart numera.
Till slut fick de sin belöning, leka med pappas mobil en stund.
Hoppas den är vattentålig...
Min älskade familj innan pyjamas bytet.
Då barnen väl somnat, ovanligt smidigt ikväll (peppar peppar), så njöt vi av lite äpplepaj (även känd som äppelpaj i folkmun).
Nästan hela pajen gick åt, gissa vem som åt mest?

Inga kommentarer: