söndag 27 september 2009

Vila på söndag?

Tanken var att kliva upp någorlunda tidigt för att hinna städa hemma lite.
Men sängen var ju så skön, så skön...
När vi väl kom igång så var förmiddagen nästan över.
Men vi hann med att städa badrummet och barnens rum medan barnen sov, så det är inte illa.
Familjen Andersson kom på fika precis lagom då barnen vaknat.
Det tog inte lång tid för Sanna och William att sprida ut sina leksaker igen.
Marcus hittade snabbt en trevlig plats att överblicka läget på.Han lekte även med Sanna och William lite grann då han hann.
Många av leksakerna vi fått kommer från Marcus och Linn vilket visade sig i glada utrop som "det där är ju från oss!"
Vilken tur vi haft som har fått ärva så mycket trevliga leksaker och kläder från vänner.
Vad är det William tittar på?
Jo, det är Jane som hade en liten sångstund och som jag sedan hängde med på.
Är lite dålig på sådant.
Inte att jag inte kan massor med barnsånger men kommer mig inte för att sjunga hemma bara.
Men en sång fick jag till som Jane hade glömt (gissa vilken?).
Den tyckte Linn om och hon kunde rörelserna till den o.
Kenneth lyckades undvika kameran under besöket, men nästan gång så...
Då barnen åt mellanmål började våra gäster röra sig hemåt.
Sen var det dags för Sanna och William att sova en stund innan vi skulle åka till dansen.
M-P hade redan åkt dit tidigare.
Jag hade känt mig lite seg och stannat hemma med våra gäster istället, vilka jag övertalat att stanna kvar en stund till, så att jag och barnen slapp stressa iväg.
På väg till dansen åkte jag förbi Heidi som hade plockat massor med äpplen hos en kompis och undrat om vi ville ha lite.
Fick en stor påse med jättefina (och goda) äpplen som får bli äppelmos och äppelpaj vid tillfälle.
Tack igen för dem Heidi!
Efter några turer på dansgolvet så var det dags att åka hem igen, för det närmade sig barnens sovtid.
I väntan på kvällsgröten satt barnen och underhöll sig med varsin visp.
Kolla in Sannas frisyr.
Medan jag matade Sanna och William, lagade M-P middag till oss (sen middag som vanligt).
Vilken trevlig syn, mannen vid spisen.
Om du tror att barnen ville lägga sig efter kvällsgröten så tror du fel.
De fick istället sitta och hålla oss sällskap då vi åt.
Men till slut kom hela familjen i säng och sov gott nästan hela natten...

2 kommentarer:

farmor Anci sa...

Kan det ha varit spagetti och köttfärssås som MP gjorde?

Familjen Sundström sa...

Nope.. för avancerat för mig:)
Makaroner och köttfärs blev det.
/MP