fredag 4 september 2009

Barnfri dag - nästan

Idag så skulle jag hjälpa Amanda med lite handling av "kvinnoplagg".
Under tiden skulle mina tre älsklingar tillbringa tiden hemma hos farfar.
Jag lämnade över kameran till min man då vi gick hemifrån,
därav de många fotografierna från idag...
Efter att vi handlat det Amanda behövde och det middagsbordet skulle bestå av ikväll, så mellanlandade vi hos svärfar innan vi fortsatte till vårt förråd.
Där fyllde jag och Amanda bilen med grejer som jag senare lämnade till Sätuna kyrkans loppis som ska vara imorn.
Skönt att bli av med lite av allt det som vi inte själva behöver längre.
Skulle blivit mer men hann inte gå igenom allt det som samlats i förrådet, så det får bli mer till nästa loppis.
Hem, laga middag till oss alla, svärfar, Linnea, Jompa, Sebastian, Amanda, M-P och mig själv.
Medan jag höll på att förbereda maten så började Amanda baka efterätten.
Körde iväg med grejerna till kyrkan då kycklingen stektes i ugnen.
Maten blev färdig senare än planerat men gott var det, sen bar det av till min vän Jane som bjudit in mig på ett Me&I party.
Det var planerat sen långt tidigare så M-P fick ta hand om gästerna medan jag och Amanda åkte iväg.
Efterätten hann inte bli helt klar så de fick äta gårdagens bakelser till efterätt istället.
(Fick veta då jag kom hem att de glömt servera dem så Svärfar och Linnea fick inga solbullar...)
Hemma hos Jane fanns det flera mammor (undrar varför det nästan aldrig kommer pappor på sådana fester?) och efteråt kommenterade Amanda bara, då Jompa fråga hur det var, att det var mycket prat om barn.
Bland mammorna fanns det en mamma med nästan lika gamla tvillingar som våra och en som väntade tvillingar och hade fyra veckor kvar.
Det var trevligt att prata lite med andra (och blivande) tvillingmammor, det händer ju inte så ofta då jag inte känner så många...
Då jag kom hem så låg barnen och sov.
Kändes lite konstigt idag att bara träffa barnen korta stunder och överlåta matning m.m. till min man.
Älskar mina barn över allt i världen men det var ändå rätt så skönt att vara "barnfri" ett tag,
Det kanske behövdes efter den senaste veckan då det varit lite tungt då både William och Sanna varit sjuka.
Nu ska vi äta efterätten som Amanda har färdigställt med glasyr.
Det ser väl inte alls gott ut eller hur...

Nybakt i två kvällar i rad nu, vad ska jag hitta på imorn då för att hålla tempot uppe?
Baka bröd kanske då det blivit lite mycket söt och gott på kvällarna nu...

1 kommentar:

Lina sa...

Det verkar inte som att MP ärvt sin fars fotointresse... :)

Kan ni inte baka blåbärsmuffins? Det är jag sugen på. Jag är iofs inte hemma och kan smaka, men jag kan ju titta på bilderna...