onsdag 2 september 2009

Lekdag

Som ni vet så har våra små varit sjuka ett tag nu.
Men idag så syntes det att de börjar bli bättre, även om den envisa hostan och snuvan fortsätter.
Men de har orkat leka längre, vara vakna mer, och äta lite mer än de gjort på sistone.
Jag fick till och med sovmorgon idag till halv åtta! Det ni...
Efter frukosten så fick barnen leka lite själva i rummet medan jag plockade undan gröt tallrikarna.
Då jag kikade in så möttes jag av en märklig syn.
Hann tyvärr inte få fram kameran fort nog men du förstår nog vad som är på gång.
Och då jag inte tänt taklampan än så är ljuset inte det bästa, men håll till godo i alla fall.

Hur man roar två sjuklingar som är utråkade.
Man tar fram leksakslådan och låter dom upptäcka innehållet själva.Det var väldigt underhållande att se deras reaktion då de såg alla leksakerna.
Först var det lådan med "hårda" leksaker som undersöktes noga,
och ungefär en kvart senare kom lådan med "mjuka" leksaker fram.
Båda lådorna tömdes snabbt på leksaker som sedan var utspridda över hela golvet.
Mamma fick så klart plocka undan allt på sin rätta plats på kvällen,
men vad gör det då barnen var nöjda en långstund.
Visst ja, även Sanna har klurat ut hur man tar sig fram med gåstolen.
Så idag har de lekt "bilkrock" (omedvetet) några gånger med varann...

Inga kommentarer: