söndag 6 september 2009

Äntligen dans!

Då var det höstens första, av många, söndagar med dans för hela familjen.
Vår dansklub Crazy Flutters hade öppet hus för att nya dansare skulle få chansen att prova på de olika dansstilarna vi har i klubben, Squaredance, Linedance och Rounddance.
Själv har jag dansat Squaredance sen -91 (eller var det -92?) och även hakat på Linedance då och då, mer den första tiden då vi började med det i klubben än på sistone.

M-P började dansa Squaredance förra året, jag tvingade honom inte jag lovar!
Han valde det helt själv.
Jag sa bara att han måste prova på en gång innan han säger att han inte är intresserad.
Sen blev han fast. Jag är jätteglad då vi nu har ytterligare ett gemensamt intresse.
Sanna och William har redan dansat Squaredance med oss förut, så det var inte första gången de var med på dansgolvet. Men nu är de lite större och vaknare än sist.
Men det gick bra, båda trivdes med att "hänga" med.
M-P och William provade på Rounddance också.

Seija fick två killar att dansa med istället för en och det verkade hon vara jättenöjd med.Jag dansade lite Linedance och Sanna trivdes så bra att hon somnade där hon hängde.
Mina händer ser lite stela ut på filmen, men det beror på att jag inte vågade röra mig för häftigt så jag inte skulle väcka henne.

Jag hann även dansa Squaredance med en sovande Sanna.
Hon vaknade först då jag började lyfta ut henne från sjalen, både hon och jag var lite varma kan jag lova.
Älgen var mycket intressantare än det som syrran höll på med bredvid.
Sanna dansade med morfar.
Här poserar hon och verkar sååå tuff, fast hon är mjukheten själv
"Mucka inte med mig du! Kom hit om du törs"
Det blev några timmars umgänge på dansen men sen närmade sig barnens sovtid så vi lämnade lokalen med två trötta barn.
Våra magar påminde oss om att vi inte ätit än, så det fick bli Kinamat ikväll
.

1 kommentar:

farmor Anci sa...

Herreligen hur orkar ni dansa bärandes barna. Det är ju tungt nog att bara dansa själv=). Ni är bara för duktiga!!