lördag 19 september 2009

Djur och släkt

Idag hade Valstasatsningen anordnat en skördefest för första gången.
Där uppmärksammades miljön och ekologiska samt rättvisemärkta produkter.
Det var en hel del uppträdanden med sång, musik och dans. Crazy Flutters skulle också ha uppvisning och jag hade lovat att medverka.
Vädret var kanon och då bestämde sig hela familjen för att ta en promenad dit istället för bilen.
Bra miljöval.
Här nedan ser ni en liten filmsnutt som M-P filmade då jag dansade Squaredance.


Vi visade också upp Linedance och därefter fick även publiken prova på att dansa.
En glad överraskning var att mormor, morfar, Helena, farfar och Linnea också var där.
Plötsligt hade jag ingen koll på var barnen var mer än att de gick runt i famnen hos någon av dem medan min man körde runt en vagn belamrad med kassar och handväskor.
Rätt ovan situation.
Här tar mormor och Helena en paus på en bänk. De väger trots allt en skvätt våra små att bära runt på.

Sanna vill ju så gärna stå numera och det fick hon ju så klart.
William i mormors trygga famn.
Vad vore en skördefest utan djur.
Där fanns en del olika djur man kunde titta på och klappa.
Det tyckte många var kul, barn som vuxna. Våra gullungar var inga undantag.

Williams första möte med fåren.
Både sanna och William tyckte hönsen var spännande.
"Vill ju så gärna klappa, men når ju inte"
Mormor och morfar med sina barnbarn.
William stog själv flera gånger med ett hårt grepp om gallret.
Men just då jag fotade så var det lite ostadigt som du ser.
Kossorna var lite skrämmande först, men efter en stund försökte Sanna att klappa dem med.
Men hon var inte snabb nog och missade örat på den närmast henne med någon centimeter.

Efter allt spännande som fanns att titta på så somnade båda barnen i vagnen under promenaden hem med pappa.
Själv åkte jag bil med våra vänner Marina och Marcus och två av barnen som var med, Isabella och Mikael, som skulle komma hem till oss.
De är inte så ofta i Märsta då de bor i Kallhäll, men idag skulle Marcus son ta förarbevis på moppe i Märsta och då passade de på att hälsa på oss.
För några helger sen blev ju barnen sjuka, just den helgen skulle Marina ha sin 30års fest som vi tyvärr missade.

Men idag fick då hon sin present från oss.
Hon hade önskat "en femma" till att förnya sin garderob med, men istället för pengar i ett kuvert fick hon sedlarna på detta sätt istället.

Jag och Isabella bakade mockarutor till fikat.
Mums vad gott!
Glömde ta kort på det goda bakverket.

Då våra gäster åkt så var det läggdags för barnen.
Kvällen avslutades med nattliga gäster som kom över och spelade settlers.

Det vill säga Bergmans.
Jag vann första och min pappa andra omgången.
Men sen gav vi upp då jag inte orkade koncentrera mig längre.

3 kommentarer:

farmor Anci sa...

Va´härligt ni verkar ha haft det. Önskar som vanligt att jag kunde ha fått vara med.

mummu sa...

jodå,anci,du missade mycket.inte bara sördefest,tvillingarna var såååååå...härliga

ankan sa...

Det ser ut att ha varit en underbar dag! Kul att läsa om lika gamla tvillingar, jag ska lägga till den här i favoriter. Vad fina de var också i matchande kläder!

Ha det bra, önskar Freja och Emblas mamma :-)