lördag 26 september 2009

Mammas önskan i födelsedagspresent och/eller julklapp!

November och december närmar sig...
Jag ska tipsa alla er som eventuellt har svårigheter att komma på vad jag önskar mig i födelsedagspresent och julklapp:
Storstädning av hela lägenheten! (inkl garderob, skåp och köksskåpm.m.)
JA TACK!
Någon som kanske ger ett presentkort på att dammsuga, någon som vill damma, någon som vill organisera garderoberna osv.
Kanske tom någon som skriver ett presentkort på att komma och hjälpa till med att dammsuga och/eller damma hos oss en gång per månad eller termin?
Är inte det en bra idé så säg?
Kostar inget mer än din tid.
Då skulle vi få trevligt sällskap någon dag samt få mer tid för varandra i familjen.
Jag kan till och med stå för lunch och/eller middag till alla dem som vill komma och städa ;-)

Det här med hushållssysslor har fått ligga lite i lä sen våra små älsklingar föddes.
Vi hade som plan att dammsuga och städa minst en gång i veckan sen barnen kom hem, men jag är glad om vi hinner dammsuga några gånger i månaden.
Nåja, riktig så illa är det inte men då dammråttorna börjar flyga runt i hörnen och rena tvätten samlas på högar (då vi inte har tid att få in dem där de ska vara) och då sovummet ser ut som det där "allt man inte vet vart det ska ligga hamnar där" rummet, ja då börjar jag känna mig lite less.
Och då det finns så mycket som skulle behöva göras så man inte vet vart man ska börja, ja då sätter man sig ner vid datorn eller tv:n då barna sover och försöker förtränga det som är runt omkring.
Eller så gör man som jag gjort så ofta jag kunnat de senaste veckorna,
håller sig hemifrån så mycket som möjligt.
Så min högsta önskan i present/julklapp är just storstädning av lägenheten!

4 kommentarer:

mummu sa...

omöjligt.jag har försökt vara snäll och hjälpa att städa eras förråt.var inte så lyckat.kände att jag hade bara stökat till.städa själv.

Familjen Sundström sa...

vet att ni bara ville vara snälla, men just förrådet hade vi någorlunda koll på vart grejerna var innan ni städade.
Men det är ett projekt för sig, förrådet. någon dag ska vi väll hinna med den också ;-)

Thomas sa...

Tänk, jag känner så *väl* igen de där funderingarna om städning. Jag fick höra mer eller mindre samma sak från Lina när vi närmade oss jultider året Elin föddes. Man är van att kunna/orka hålla hemmet på en viss städnivå, men när tiden går inser man att med barn i huset håller det inte längre och när tiden börjar närma sig så småningom för storhelger och liknande, när man brukar göra sin storstädning, och man inser att man själv inte kommer att orka - ja då börjar man se sig om efter andra lösningar.

Annars tror jag på utbytesmodellen. Vi kommer och städar hos er så kommer ni och städar hos oss? Åtminstone *jag* tycker nämligen att det är *betydligt* roligare att städa hos någon annan än att städa hemma hos sig själv...

How about it? :-)

Familjen Sundström sa...

det låter ju inte dumt, och all städning är ju roligare då man ahr sällskap så kanske ska skaffa barnvakter eller skicka iväg någon med barnen o så städar resten först hos de ene sen hos de andre... får fundera vidare på det...