torsdag 17 september 2009

Mormor på besök samt fri kväll för mig

Efter lunchen så var Sanna och William väldigt trötta.
Sanna somnade på två röda då jag la ner henne i sängen.
William och jag la oss tillsammans och det tog inte många minuter innan han somnade gott.
Jag låg kvar med honom sovandes på armen och bara tittade på honom en stund.
Så avslappnande det är att ha ett sovande barn i famnen...
I nästa sekund (i verkligheten ca en timma senare) stod min mamma bredvid sängen och skulle precis smyga ut igen.
Hon hade ringt precis innan jag skulle lägga barnen och jag hade sagt till henne att komma och hälsa på oss, hon sa att hon skulle dyka upp om en stund.
Min plan var inte att somna men uppenbarligen hade jag gjort det.
Barnen fortsatte att sova ca fyrtio minuter till, så under tiden fick min mamma titta på lite bildspel på datorn då hon tjatat i flera månader att hon ville se dopbilderna på barnen.
Hon fick se en hel massa andra bilder också, så nu är hon nog nöjd ett tag eller hur mamma?
Då barnen vaknade så fick de så klart umgås med mormor. Och så fick de visa sin snabbhet på gåsolarna.
Här ser ni hur Sanna och William åter läser tidningen.
Hela eftermiddagen fick barnbarn och mormor njuta av varandras sällskap.
Trevligt med lite sällskap här hemma med barnen tycker jag, som helt enkelt inte orkat ta mig ut genom dörren idag.
Jag som tänkt gå och förhandsrösta idag i kyrkovalet, får bli imorgon istället.
Då pappa plötsligt stod i dörröppningen så tog det ett tag innan de la märke till honom.
De hade sin fulla uppmärksamhet på leksakslådan som var mycket mer intressant än leksakerna som funnits i den tidigare.
Men det var glada och nöjda små barn som mötte hans blick från lekmattan.
Mormor hade faktiskt tid att stanna på middag också.
Efter middagen var det dags för mig att lämna man och barn hemma och bege mig till min första Linedance kurs för denna termin.
Skönt att få en kväll i veckan som avkopplande paus från barn och hem.
Även om jag älskar dem över allt annat så behövs det lite tid på annat håll för att ladda batterierna så att säga.
Det var jättekul!
Har inte dansat Linedance aktivt på flera år men fick trots det hoppa in i en lite svårare grupp.
Så ikväll fick jag lära mig fem nya danser, medan de andra hade bara en ny att lära sig.
Det fanns en tid då jag bara behövde titta på en dans en kort stund för att sedan kunna den, men det var läääänge sen. Nu var jag lite ringrostig så det tog faktiskt lite över halva danserna innan jag kunde dem hyffsat.
Men så lätt det kändes då det var utlärning av en ny dans för alla, då instruktören gick igenom hela dansen grundligt. Nästan så jag ville speeda upp det hela lite, jag som dittills fått en kort snabb genom gång på de andra danserna då de färskade upp minnet på dem.
Ser verkligen fram emot att få dansa igen efter det långa uppehållet jag haft.
Innan barnen hade jag för mycket på jobbet det senaste året och året innan det pluggade jag på distans samtidigt som jag jobbade så då fick dansen bli lidande.
Men nu är jag på G igen!
Ska så småningom försöka komma igång med buggen också, alltså gå ut och dansa.
Men saknar en danspartner eller vän som vill följa med, någon som är intresserad?
Då jag kom hem så sov båda barnen så sött.
Det hade gått bra enligt min man fast Sanna och William hade bytt roller.
Det var Sanna som var trött före William, medan William var hur pigg som helst.
Få se hur tidigt de vaknar imorgon, eller om jag har turen att få sovmorgon till åtta...

1 kommentar:

mummu sa...

joo,olen tyytyväinen kuvien näkemiseen.vielä tyytyväisempi kun saan ne.:)
ihania lapsenlapsia minulla.ootko huomannut? kynsien leikkuukin vielä kävi mummulta.ei siis vielä kovin seniili mummu.