söndag 13 september 2009

Veckans motion avklarat under helgen

Då så.
Nu behöver jag inte skämmas längre för att jag inte rört mig något i veckan.
Det har jag då verkligen gjort under helgen då jag nu varit frisk (peppar peppar...).

Igår var det babysim på förmiddagen. Då M-P jobbar denna helg så fick morfar bada istället. Helena följde också med och hjälpte till med av och påklädningen av barnen, morfar har ju fortfarande inte bytt någon blöja på sina barnbarn hihi....
Men han har gott om tid att göra det om han nu skulle vilja det, de lär ju inte vara blöjfria den närmaste tiden tyvärr... önskar att de vore det då det verkar som vi bara släpat hem en massa blöjpaket varje gång vi är i affärn...
Efter Babysimmet så gick vi allihopa på vernissage i Kulturstugan.
Det var min och Tinas lärare
Lill Sjöström från gymnasiet som ställde ut sina verk.
Där var det lunchdags för barnen och fika för oss vuxna.

William var så trött så trött att han somnade i Helenas famn sittandes med flaskan i munnen.
Sanna somnade också fort då hon och William fick ta en promenad med morfar från kulturstugan till Steninge.
Under tiden så åkte jag i förväg till Jane där jag, Jane och Torsten planerade lite inför terminen för vår dansgrupp Saltomondale.

Därefter tog jag och Jane en till promenad med barnen fram och tillbaka till Valsta C för att hämta ut paket från "Me & I", kläder vi beställde senast jag var hos Jane.
Efter barnens mellanmål hämtade vi upp M-P innan vi åkte till Tumba där vi skulle träffa M-P:s äldste bror som han inte sett på 10år. Hans fru var också med.
De bor på Gotland så de är inte så ofta i trakterna så nu passade de på då de återfått kontakten via Facebook (ledsen Thomas, även om jag fortsätter vara med i "våga vägra facebook" klubben, så måste jag erkänna att det kan vara bra i vissa fall).

Idag skulle jag och barnen följa med Beutlers till blåbärsskogen.
Vi skulle träffas ute vid Emarsboda vid tio snåret på förmiddagen. ca 9.45 vaknar jag av telefonen då Lina ringer och talar om att de skulle åka hemifrån då.
Barnen sov fortfarande!
Hmmm... behöver jag säga att vi missade blåbärsskogen? Men vi hann ut dit lagom till lunch ändå.
Beutlers stod för korven och jag för korvbröden, hade ju några i frysen...

M-P slutade jobba i samma veva så det dröjde inte länge innan han hittade ut till oss han med.
Efter den friska luften så var det dags att fortsätta med motionen.

Hela familjen åkte iväg till söndagens aktivitet, dansen.
Det var första kursdagen idag (bortsett från torsdagens linedance kurs som redan varit en gång).
Barnen skötte sig exemplariskt och trivdes bra i sjalarna och med att "hänga" med på dansgolvet.
Både Sanna och William sov i våra famnar av och till.
För en gång skull så behövdes vi inte som änglar (hjälpdansare) på Squaredansen, synd för M-P som då inte hade så mycket annat att göra än titta på, men tur för mig som då kunde dansa Linedance istället. Det var jättekul att få dansa igen. Men oj vad varmt det blev med en bäbis i famnen.
Då Sanna vaknade var Elisabeth "barnvakt" så jag kunde fortsätta dansa.
Vilket skillnad på att dansa då, kändes som man svävade med stegen då man inte hade en 7-kilosklump i famnen. Har faktiskt inte tänkt på hur tunga våra små älsklingar har blivit, de är ju inga lättviktare längre.

Lite fick jag dock ängla, fast på nivån C1 (för er som inte är insatta så är det 6:e nivån på squaredance och den högsta vi har i vår klubb för tillfället).
Kul att upptäcka att det fortfarande sitter i ryggmärgen vissa calls.
Efter ca 4timmars dansande (med avbrott för barnens måltider såklart) så var det dags för mig och barnen att bege oss hemåt. Pappa fick vara kvar till sin egen kurs som började först 18.00.

Då fick jag ännu mera motion, en skön promenad från Cabinen hem.
Vi ska försöka göra så att jag tar nattningen på söndagarna då M-P har sin kurs och han tar torsdagarna då jag ska på äventyr. Nåja, inte så långt bara på äventyr på dansgolvet ;-)
Det gick ganska bra att natta barnen själv, kan berott på att de var väldigt trötta då jag väl la dem i sängen...
Bilder från igår får ni vänta på ett tag då det var mest Bergmans kamera som användes, jag lägger in några då vi fått dem.
Och idag så glömde jag kameran hemma, då vi som sagt försov oss och hade lite bråttom iväg.

4 kommentarer:

farmor Anci sa...

Snacka om att det gör skillnad då det inte finns några bilder med i bloggen. Man vill ju så gärna se till det ni beskriver. I vilket fall sóm helst verkar ni bara må bra, som tur är. Trevligt verkar ni ha å.

farmor Anci sa...

Oj va fina målningar,kort och väv som Lill Sjöström åstadkommit. Vad jag skulle ha velat varit med och fått titta närmare på dem.

Familjen Sundström sa...

Det går säkert att ordna någon gång du är här igen ;-)
Och visst blir det skillnad utan bilder, ska försöka komma ihåg kameran i fortsättningen...

Thomas sa...

Du får väl länka till våran blogg när vi lyckats få dit bilderna, det blir väl troligen ikväll/natt (tisdag) någon gång skulle jag tro. :-)