måndag 7 mars 2016

Trötta

Efter en lång natt på soffan med Minja så försov jag mig imorse, vaknade av att Janiina klev upp. Tur att det är måndag för då börjar skolan först kl. 09.00.
Sanna och William fick springa till skolan själva idag då de var klara men det var inte vi andra.
Janiina hade tid hos logopeden så vi behövde inte stressa iväg på en gång. Så när Minja åt frukost gröt så var Janiina på toppen humör och busade med Minja vid frukost bordet. 
Efter logopeden så körde jag Janiina till förskolan och sen åkte jag hem och åt frukost och sen sov vi fram till 13.30!
Minja hade somnat i bilen och vaknade inte alls då jag bar hem henne, trött lite en liksom jag var.
Eftermiddagen flöt på fort. Vid middagen blev Janiina arg och började skrika så hon fick vara i vårat rum så att hon inte skulle väcka Minja som precis somnat. Då stortrollen åkte iväg till judon så gick jag och titta till henne och då sov hon väldigt gott i vår säng. Och då Minja också sov och tvätten som hängde på tork inte var torr än så passade jag på att slappa vid datorn en stund efter att ha småplockat lite först.
Passade på att kika lite på böcker på finska bokhandeln på nätet då vi har ett presentkort dit, till slut lyckades jag beställa också. Stortrollen hade kommit hem vid det laget och fick vara med och välja lite böcker.
Maken åkte iväg på sin träning och jag lyckades få en kinkig Minja att somna till slut, då kommer Janiina knatandes urvaken. Lyckades som tur är att få henne i säng och hon somnade om rätt fort.
Nu efter att ha vikt undan tvätten så är det kanske dags att själv komma i säng också, ska bara vänta in den maskin som ä igång just nu så att jag kan hänga upp det också. Tvätten tar ju aldrig slut...
// Sargit

Inga kommentarer: