lördag 26 mars 2016

Påskafton i mummus hus

Janiina sov sin första hela natt! Hon somnade ca 22.00 och vaknade först mellan 07.00 och 07.30!
Dagen började med lite påskäggsjakt efter frukost. Det tyckte barnen var kul. De fick ledtrådar vart var och ens ägg var gömt och sen fick de leta.
Minjas hittade de först så den fick hon roa sig med medan jakten fortsatte.
De stora hade sagt att de inte ville ha godis i påskägget, hellre pengar eller leksak. Så det vart lite utmaning att hitta något kul som fick plats i deras ägg. Blev kulor och lego till William, Twister till Sanna, Ja lite naturgodis fick de stora också. Janiina fick en liten häst och en choklad hare. Minja fick sin första tandborste och lite majskrokar, hon visste direkt hur man skulle göra.
 Så fort vi var klara så satte vi oss i bilen och åkte iväg till Skinnskatteberg.
Det blev första besöket i min mammas nya hus som hon köpte för ca ett år sedan.
Minjas kläder höll sig rena fram till lunchen, hihii.
Det blev lunch och sedan mycket lek utomhus.
 Vi testade Sannas twister också, jag har glömt bort helt hur man gjorde så det måste jag nog läsa på om.
Jag och Janiina tog en promenad med en sovande Minja för att se om vi skulle hitta en lekplats. Efter en ca 15min promenad kom vi fram till skolan och då passade Janiina på att leka på skolgården.
Sanna och William gillade verkligen att spela fotboll på baksidan, så det gjorde de nästan hela tiden vi var där.
Minja gosade lite med mummu också när hon vaknat.
 Efter middagen så var det dags att åka hem igen, det blev lite tv-mys för familjen och senare då barnen somnat så tog jag mig själv till påsknattsmässan i Valsta kyrka.
De senaste åren har vi ju firat påsk i Umeå så nu var det länge sedan jag var i hemkyrkan på påsken.
Påskljuset får önska alla Glas påsk!
Kristus är uppstånden! Ja han är Sannerligen uppstånden!
// Sargit

Inga kommentarer: