tisdag 8 mars 2016

Fullspäckad dag

Blev en natt till på soffan, men nu verkar hon inte hosta lika mycket i alla fall.
Då de stora kommit iväg till förskola och skola och minitrollet fått i sig frukostgröten och blivit påklädd så åkte jag iväg till min mamma med lite saker. Minja var på väldigt bra humör hemma hos henne. Lite god med mormor.
 Sen passade jag på att handla på coop, skulle komplettera med lite efterrättsburkar men det slutade med att jag handlade betydligt mer än så då de hade extrapris på ekologiska barnmatsburkar. Så nu har jag laddat upp med lite mat till minitrollet.
Från affären tog vi oss till öppnis i Märsta kyrka, det var länge sen. Åt sopplunch och umgicks lite innan det var dags att hämta de stora.
Hämtade Sanna och William först och bara på skoj så fick Sanna testa Janiinas nya stol. Hon passade bra i den även om hon inte tyckte det var så bekvämt med luvan, men o andra sidan så ska hon ju inte ha jackan på sig i bilstolen...
 Vi hämtade Janiina och sen plockade vi upp M-P innan vi åkte upp till Eurostop då Minja hade 6månaders kontrollen idag.
Stortrollen och lilltrollet fick leka i lekrummet under tiden jag gick till BVC med Minja.
Hon är numera 7525g och 62,8cm, alltså har hon krympt på längden sen förra veckans mätning, hihii. Blev nog lite fel i mätningen någon av gångerna men det är ju så svårt att mäta små barn...
Läkarn var lite orolig över hur det lät i ena lungan, hon är ju lite förkyld (mest hostig på natten och lite snuvig), så han vill att vi kommer in på fredag och kollar upp om det blivit bättre.
Då vi var klara så skjutsade vi hem maken och en mindre nöjd Minja. Vi andra fortsatte till familjecentret då det var Matlag ikväll. Barnen hade fått välja om de ville dit och alla tre valde att gå då alternativet var fisk till middag. Så det är så man ska göra alltså, välja något de inte vill äta för att få med dem vart man nu ska...
Sanna överraskade med att tycka om broccoliblomkålssoppan och åt tre portioner av den!
De andra två smakade bara sin ålder i skedar.
Sen lekte de lite och såklart hamnade de i skaparrummet också. Idag ritade de mest.
Blev en trevlig dag fast jag varit en aningen trött, kanske bästa att krypa till sängs nu så jag orkar upp imorgon.
// Sargit

Inga kommentarer: