torsdag 24 mars 2016

Påskkärringar och tandsprickning

Idag var en dag för fin för att vara inomhus. Så efter en något långsam morgon med lek och spel så gick vi ut. Först städade barnen undan vintern lite genom att bära pulkorna till baksidan, sen umgicks vi med Sannas kompis Leia en stund, och hennes syster o mamma Paula. Det slutade med att Sanna följde med dem hem medan vi andra åkte med bussen till Sigtuna för att titta på påskkärring ruset.
Vid lunchen innan vi åkte så övade Minja mycket på konsten att smeta in mat över hela ansiktet, håret, örat o lite till, och då blir hon ändå matad!
Lina mötte oss med Emma och Elin också. Efter ruset fick alla barn som sprungit ett påskägg, även våra som vägrat klä ut sig.
Vi passade på att fika på RC Chocolat, mums! Sedan promenerade vi nere på strandpromenaden innan vi tog bussen hem igen.
 Hemma håller Minja på att öva på förflyttning, hon ålar sig baklänges bland annat.
Imorse upptäckte mitt stackars finger förresten att Minjas första tand spruckit fram!
Inte konstigt att hon kinkat lite de senaste dagarna.
På kvällen överlät jag huset och barnen i makens vård medan jag själv gick iväg och nattvandrade, Senast jag var ute och nattvandra var då jag väntade på Minja...
Lugn och skön kväll/natt fick jag med trevligt sällskap, ser redan fram emot nästa gång.
// Sargit

Inga kommentarer: