torsdag 10 mars 2016

Gungpremiär i solen

Fast det är fint väder får jag ofta nästan tvinga ut barnen numera, dels då stortrollen är så fästa vid sina böcker, de vill bara läsa och läsa och dels då de inte tycker om kyla vilket jag har full förståelse för.
Men idag då jag hämtade dem så gav jag mig inte utan sa att nu ska vi till lekplatsen så att Minja får gunga. Det funkade.
Så idag blev det premiär för Minja att testa babygungan och hon älskade det!
Alla våra barn har gillat att gunga så det var väl ingen överraskning direkt att även hon gillade det.
Vi stannade till även vid gungorna vid garaget en stund innan det var dags att gå in för mellanmål.
 Sanna ville mata Minja då vi kom in: "kommer du ihåg mamma, då du väntade Minja så sa jag att jag ville mata henne. Så nu vill jag göra det".
Så det fick hon såklart göra.
På kvällen var det dags för scouterna igen, men då Sanna känt sig lite hängig så fick hon stanna hemma.
Så härligt att vårsolen visat sig denna vecka, ser fram emot fler sådana dagar.
// Sargit

Inga kommentarer: