tisdag 7 oktober 2014

Spel på matlaget

Höstvädret väckte mig imorse och självklart ville inte barnen ha regnkläder på sig.
Det blev katastrof på förskolan för stortrollen då de fick höra att alla skulle ut, ojojoj vilken besvikelse över att inte få vara inne!
Fick till slut gå ifrån utan att ha fått dem att klä på sig regnkläderna...
Ikväll på matlaget ville Sanna och William spela spel med mig efter maten. Så det gjorde vi.
Först spindelspelet och sedan UNO. De gillar verkligen UNO även om de inte är strategiska alls än utan hoppar av glädje då de får plocka upp kort, hihii. Söta är de i alla fall.
Maken åkte iväg på sin innebandyträning efter att han ätit, så han missade det mesta av vårt spelande samt samlingen på slutet.
Jag var bara tvungen att ta kort på Janiinas händer då hon satt i min famn, länge satt hon så.

Det gick rätt smidigt att få hem barnen och att få dem i säng. Nåja, fick ställa upp med att läsa två sagoböcker istället för en och så fick jag jaga Janiina igen med tandborsten.
Hon avskyr verkligen att borsta tänderna *suck*.
// Sargit

Inga kommentarer: