onsdag 22 oktober 2014

Maken vid spisen


Ikväll då jag kom hem så märkte barnen inte det på en gång. Så jag fick tid att iakta deras lek en stund. Jag fick sen reda på att de lekte mamma, pappa, barn fast utan mamma och pappa. De var syskon som åt glass på glassdagen. Sen kom frågan "när är det glassdag mamma?"
Maken i sin tur stod och lagade middag efter det första receptet från Linas matkasse.
Sanna och Janiina ville hjälpa till också så de fick skära lite grönsaker.
 Som jag redan nämnt så är jag en Buzzador och genom dem har vi nu fått möjligheten att testa Linas matkasse i en vecka.
Idag blev det Kyckling i krämig paprikasås med sugrörsspagetti.
Barnen gillade den till en början men sen de ätit nog så tappade de intresset. Vet inte om de var mätta eller inte men mer ville de inte ha fast de knappt ätit hälften. Så är det ibland med dem.
Jag tyckte den var helt ok men kunde ha haft mer smak i sig. Nästa gång ifall vi gör om den så ska vi nog krydda mer än vad det står i receptet.
Vi har en påse för 4personer och vi fick en matlåda över, så mängden var det inget fel på då barnen fick lika mycket i sina tallrikar som jag. Fast pasta hade maken i mer än vad det stod i receptet då han inte ville spara på 1/3 av påsen.
Efter maten åkte jag iväg till innebandyn medan maken badade barnen.
Då jag kom hem så såg jag fram emot en varm dusch men  väl i duschen upptäckte jag att varmvattnet var nästan slut.
Istället fick jag värma mig med en kopp thé och värmefilten i soffan...
// Sargit

Inga kommentarer: