måndag 13 oktober 2014

Pärlande måndag

Efter en väldigt händelserik helg så valde barnen att pärla då M-P hämtat hem dem från dagis.
Så när jag kom hem från träningen så visade de stolta upp sina halsband, armband på fötterna och så såg jag pärlplattorna so väntar på stryk, dvs strykning.
Jag pratade med svärmor i telefonen då jag kom hem men det samtalet tog barnen snabbt över då de glatt ropade "hej farmor" flera gånger om och ville prata med henne.
Jag passade på att ta kort på en teckning som William gjorde förra veckan. Ville föreviga den innan Janiina bestämmer sig för att rita mer på den.
William har helt själv utan hjälp skrivit vad det var han ritade också, vart han fått det ifrån har vi ingen aning.
Då jag läste kvällssaga till barnen så frågade jag då och då William vad något ord var förnågot. oturligt nog så råkade det vara ord med O och U i så uttalet blev fel på finskan, men annars så läste han upp först bokstävera och sen försökte säga ordet också. Riktigt duktig var han. Sanna ville inte ens försöka, hon sa bara "jag kan inte".
Men igår kväll försökte hon desto mer med mig. Så viljan finns ju.
Nu ropar sängen på mig, men först lite kvällsfika (eller middag för min del).
Uppdatering från helgen får ske imorn istället.
// Sargit

1 kommentar:

mummu sa...

Sanna PRATAR finska. hela kväll och morgånen va hon var här vi diskuterade på finska.hon talar perfekt alla ordar.