fredag 24 oktober 2014

Janiina the lion

Vi fick en ofrivillig sovmorgon idag, tur att jag inte hade något särskilt inbokat på jobbet mer en planering och förberedelse inför helgen.
Men det ställde till det lite på eftermiddagen då jag inte kunde hämta barnen så tidigt som jag tänkt.
Så medan maken hämtade stortrollen hämtade jag Janiina.
Då jag kom in på förskolan så möttes jag av ett lejon som röt åt mig med ett leende.
Hon trivdes bra i sin lejondräkt. Det tog en bra stund innan jag lyckades få den av henne och få med henne hemåt.
Maken tog med sig alla tre trollen till simhallen ensam då jag hade andra planer för kvällen.
Jag skulle ha tjejkväll hemma hos Kati med finska föreningen, fast flera fått förhinder så körde vi tre tjejer på i alla fall.
Vi fick en väldigt trevlig kväll med middag som vi hjälptes åt med, bad i hot tub och självklart bastu.
Efter några timmar med den härliga relaxen och tjejsnack så avrundade vi med efterrätt som Katis man förberett, äppelpaj.
Under kvällen kom det fram att Marjo-Liisa och jag har gemensamma bekanta, konstaterade helt enkelt att Märsta fortfarande är litet.

Maken å sin sida fixade ännu en middag med Linas matkasse, ikväll blev det sej eller "fina fisken med persiljesås och snärtiga ärter" som det hette. Den gillade inte barnen alls...
Gårdagens mat, vardagskebab med couscous och morotspiffigsås däremot gillade maken förutom det seniga köttet, men med ett annat kött skulle den vara kanon god sa han.

Då jag kom hem efter midnatt så avrundade jag och maken natten med lite film, inte den bästa idén men mysigt var det...
// Sargit

Inga kommentarer: