tisdag 21 oktober 2014

Kockar på Matlaget

Idag hade jag lovat att hoppa in på Matlaget för min kollega som är utomlands på semester.
Så medan maken hämtade barnen så satte jag igång med att tillaga tomatsoppa med pasta.
Mot slutet fick jag lite hjälp att bryta ner pastan i soppan.
Tyvärr blev personen som skulle varit med mig hemma med sjukt barn och av någon anledning så kom ingen ersätter för henne. Så där stod jag ensam inför kvällen med familjer som skulle komma på middag och samkväm. Tack och lov kunde en annan kollega hjälpa till med att duka i alla fall.
Blev något stressig och inte hann jag umgås med gästerna så mycket tyvärr.

Men soppan blev i alla fall godkänd, till och med William åt upp allt i sin tallrik och det säger väl allt!
Vi var 20 personer alt som allt så det blev ju en hel del disk, det mesta diskade jag för hand då det inte fick plats i maskinen...
Maken åkte på träning också mitt i allt och våra troll började bli trötta vilket resulterade i en del tjafs och bråk mellan dem.
Tur nog så blev makens träning inställt så han kom hem i samma veva som vi.
Jag skötte tandborstningen och han nattningen. Själv orkade jag inte något mer än at sitta i soffan och surfa runt lite och blogga nu då.
// Sargit

Inga kommentarer: