torsdag 30 oktober 2014

Mat, masker och naglar

På onsdag kväll blev det dags att tillaga den sista rätten i Linas matkasse: Skomakarlåda med baconströssel. Det var nog den godaste receptet hittills!
Att stekt purjolök med bacon kan vara så gott anade jag inte alls. Och det var inte alls svårlagad fast det skulle vara medelsvårt, fast nu gjorde ju maken skyn så det var kanske den som var mest avancerad antar jag. Gott vart det och denna rätt lär vi göra fler gånger.
Fast barnen var lite mer tveksamma och vägrade att ens smaka på det, men William åt rostbiffen och Sanna och Janiina åt potatispurén. Janiina åt väldigt mycket potatispuré...

Nu är Buzzador kampanjen jag varit med i slut men vi har valt att fortsätta med Linas matkasse varannan vecka för att underlätta lite i vardagen.  
På torsdag natt då jag kommit hem från jobbet och snabbhandlandet på Maxi så var det dags att göra något som jag skjutit på då tiden inte funnits, förbereda det sista inför fredagens bröllop.
Maskerna skulle skapas och naglar skulle målas, förutom att kläder och lite annat skulle föreberedas.
Jag blev riktigt nöjd med naglarna. Första gången jag dekorerat dem så här.
Men sen var jag hur orolig som helst att de inte skulle hålla fram till festligheterna.
// Sargit

Inga kommentarer: