fredag 31 oktober 2014

Halloweenbröllop!

Precis som jag anat så blev det körigt på eftermiddagen, men att det skulle bli så tajt som det blev hade jag inte en tanke på!
Då Janiina haft klet i ögonen på morgonen så fick hon stanna hemma, tur nog kunde min mamma ha henne med sig då maken som var bestman idag åkte iväg tidigare och hjälpte till och stöttade brudgummen.
Själv skulle jag jobba förmiddagen men då mamma var utan bil så fick hon ha min bil vilket gjorde då att jag vart utan. Så istället för att vara hemma på 10minuter så tog det 40minuter och sen var det kört!
Sanna och William hade valt att inte följa med på bröllopet "det är tråkigt o bara sitta och sjunga och stå och sitta och sjunga" utryckte Sanna sig. Så då fick de vara hos min mamma.
Efter mycket om och men var jag klar till slut och min mamma som kommit till oss med Janiina hjälpte mig med håret.
Självklart kände barnen av min stress och slutade att sammarbeta med mig vilket gjorde att jag blev ännu senare.
Så när jag väl släppt av barnen och min mamma vid hennes vändplan hade jag bara 20 minuter på mig att ta mig till kyrkan! Den sträckan brukar ta ca 30 minuter...
Oturligt nog i mitt stressade tillstånd så missade jag 50skylten vid Arlanda, jag som brukar vara noga med just 30 och 50 hastigheterna, och åkte självklart fast för fortkörning!
Min första bot sen jag tog körkortet!
Men jag var inte den enda visade det sig på festen...
Väl framme vid kyrkan var jag beredd på att få smyga mig in, men till min förvåning stod brudföljet i vapenhuset fortfarande. De var också sena...
Så vackra de var! Ett underbart fint vackert och annorlunda bröllop blev det!
Stort grattis igen till er Christina och Johan!
Resten av kvällen tillbringade vi på bröllopsfesten där Halloween temat märktes tydligt.
Det var svårt att dokumentera lokalen men de hade gjort ett väldigt bra jobb!
Varken jag eller maken är så förtjusta i att spöka ut oss så vi gjorde en liten kompromiss med de masker jag skapade igår kväll/natt samt svarta kläder med lite orangea inslag.
God mat, fin tårta, gamla vänner och helt enkelt en trevlig kväll/natt blev det.
Vi somnade rätt fort när vi väl kom i säng efter ett snåret.
// Sargit

Inga kommentarer: