söndag 30 december 2012

Vart får de allt ifrån?

Det märks att stortrollen är hemma om jag säger så.
Vi fick en härlig sovmorgon allihop vilket ställer till det med rutinerna för dagen, men skönt var det att sova i alla fall.
Det har varit en del bråk idag mellan barnen och de är så klart trötta, därför var det så mycket underbarare att höra bland annat detta då de skulle vila lite mellan leken.
Denna konversation utspelar sig då de lådsas sover: Sanna till William "Du älskar mig. Du har inget val för vi bor ihop" William svarar "Ja. Man måste älska alla".

 Fick Janiina att somna till slut men fick kämpa ett tag, och var nära att somna själv också.
Då M-P kom hem från jobbet så åkte vi iväg för fika i Kallhäll för att bland annat ge en julklapp till M-P:s guddotter Isabella.
Sanna och William var fortfarande lite sura och bråkiga men då vi väl kom dit så lekte de bra ihop med Isabella i hennes rum. Under tiden hann vi umgås mer med Marcus.
Sanna och William fick en födelsedagspresent av Isabella också, ett "playdoh kök".
På hemvägen släppte M-P av mig hos min pappa för att jag skulle gå igenom lite grejer, medan han själv åkte hem för lite filmmys med trötta barn.
// Sargit

Inga kommentarer: