söndag 2 december 2012

Skön 1:a advents förmiddag

Alldeles för lite sömn inatt blev det men trots det så fick vi en mysig morgon.
Vi började med att barnen fick tända och öppna adventskalendern (vi har ett paket per barn för varje advent), Janiina fick äran att "tända" det första ljuset (med lite hjälp av M-P).
Vid fruksoten så tände vi även det första ljuset på bordet (glömde dock tända ljuset på den "riktiga" adventsljustaken som står på vardagsrumsbordet)
Janiina fick inviga sin present från kalendern på en gång.
Jag och stortrollen dekorerade lite apelsiner också.
Det var lite svårt för barnen att få i nejlikorna men med lite hjälp så gick det bra.
Sanna och William invigde också sina presenter på en gång, fina långkallingar som de gillade väldigt mycket.
Här håller de på att plocka fram julkrubban på eget initiativ.
Och så beundrar de resultatet.
De har omorganiserats några gånger sen dess men än så länge har inga figurer försvunnit.
Till lunch gjorde min norrlänning till make pitepalt för första gången!
Under tiden gick jag och stortrollen en sväng till pulkbacken med stjärtlapparna.
William som först inte ville ut var den som hade mest roligt väl ute.
Sanna började känna av hur trött hon var och var inte så road av backen efter några åk.
Tyvärr åkte jag också en gång då Sanna envisades, inte bra för min rygg kände jag direkt...
Men väl inne fick vi då njuta av en god lyckad lunch.
// Sargit

Inga kommentarer: