torsdag 6 december 2012

Dockteater hemma

Idag började vi dagen med att försova oss rejält. Vaknade utvilad av mig själv medan alla barnen fortfarande sov och klockan var då halv nio!
Till slut kom Sanna och William till dagis och jag åkte med Janiina till mitt jobbet med bussen.
Så här roade sig Janiina medan jag satt på möte.
Det ena efter det andra höll jag på med vilket gjorde att tiden gick fort, hann precis ge Janiina sen lunch innan det var dags att hinna med bussen för att hämta stortrollen på dagis.
Fick vänta en kvart extra på bussen eller så var den så tidig att den åkt innan vi kom till hållplatsen men det stod först 1min till den skulle komma och sen "nu" utan att den dök upp, men till slut kom den och vi hann i tid.
Blev lite ute lek för trollen innan de ville in.
Senare blev det dockteater med bland annat en häxa i huvudrollen, resten av berättelsen är lite diffus.
 Men kul hade de.
De övade även på lite Lucia sånger för sig själv på sitt rum, riktigt mysigt att lyssna på deras sång.
Då maken kom hem var det dags för mig att åka till jobbet igen.
Väl hemma så blev natten sen för mig då tiden bara flög fram, orkade inte förflytta mig från soffan till sängen föränn efter midnatt...
// Sargit

Inga kommentarer: