tisdag 18 december 2012

Jobbdag/kväll för mammsen

Började förmiddagen med ett läkarbesök då ryggen inte blivit bättre.
Hade turen att få träffa Janiinas trevliga läkare.
Det visade sig att jag har ryggskott, även om det inte känns likadant som för två år sedan men tydligen kan det sätta sig på olika ställen.
Mera piller...
Det sköna är att maken är hemma ledig denna vecka så jag slipper kliva upp på mornarna, det är de som är värst. Tar minst en halvtimma att komma upp ur sängen.
M-P och Janiina hade handlat medan jag var hos läkarn och sen körde han mig till jobbet där vi alla åt lunch innan han åkte och hämta barnen och sen hem.
Själv hade jag en lång men trevlig arbetsdag/kväll sen som avrundades med en promenad halvvägs hem.
Detta då jag missade bussen med bara en minut och orkade itne stå och vänta en halvtimma på nästa så jag började gå istället.
En väldigt fin natt var det med snön som föll mjukt och nästintill obefintlig blåst.
Knappt någe folk ute heller.

Hade varit en perfekt promenad om det inte vore för min jobbväska.
Hann ända upp till Valsta c innan bussen hann ikapp mig.
Väl hemma igen så började jag göra lite banan fudge, det är ju så gott!
Då var klockan långt efter midnatt.
// Sargit

Inga kommentarer: