lördag 22 december 2012

Janiinas första steg!

Idag åkte M-P iväg med alla barnen till vaari för att baka pepparkakor med Tina.
Under tiden slog jag och Heidi i restrerande julklapparna.
 De verkade ha roligt utefter vad jag hörde.
 Men en sak som hände medan Sanna och William bakade var att Janiina tog sina första 5 steg utan stöd, helt själv!
Och jag missade det... M-P försökte filma men då vägrade hon gå medan han gjorde det hur de andra än lockade.
Hon börjar bli stor nu och hon fortsätter att gå snabbare fram i utvecklingen än sina syskon.
Janiina somnade i min fmn i soffan på eftermiddagen. Länge sen det hände. Stackarn hade feber...
På eftermiddagen ville stortrollen att moster skulle läsa Bamse för dem, så det gjorde hon.
 Senare fick de se lite på tv också, och för första gången var Janiina nöjd med att sitta bredvid dem och också titta på en stund.
 Som vanligt var trollen svår sövda, vid ett tillfälle ropade Sanna att "kom och titta mamma, jag har ritat en elefant!" då jag gick in blev jag så imponerad så jag frågade om jag fick ta kort och efter att jag fått tillåtelse hämtade jag telefonen och fotade henne och hennes elefant.
Blev en lite orolig kväll/natt för lilltrollet, stackars min älskling som fick sköta det mesta av nattvaket då ryggen min värkte så jag har svårt att ens vida på mig för att inte tala om att resa på sig och leta efter en napp på golvet under sängarna...
// Sargit

Inga kommentarer: