söndag 9 december 2012

Julpyssel, barnteater och julkonsert

Det första vi gjorde då vi kom upp var såklart att tända andra ljuset.
Idag fick William äran att "tända" ljuset och Sanna fick klippa ner presenterna.
Sen var det dags för mig att lämna familjen och skynda mig till jobbet.
Idag skulle konfirmanderna medverka i gudstjänsten med julspel och efter gudstjänsten var det den årliga julpysslet för alla församlingsbor.
Min älskade familj hann dit lagom till fikat, de fick ju ta bussen då jag hade tagit bilen.
Lite pysslande blev det för Sanna men William var inte så sugen på det.
 Men senare då de var nere hos Maud så gjorde de några julkort.
Lekar och bokläsning hann de med också, och här färglägger de med pappsen.
 Janiina härjade runt som vanligt, hon är verkligen som hemma i lokalerna.
Då vi städat undan så åkte vi till Rosersbergs församlingsgård där vi skulle se på barnteater "Sagan om vanten". M-P åkte och handlade på Maxi under tiden.
Den gillade både Sanna och William, Janiina skötte sig exemplariskt också då hon fick mellanmål medan vi tittade.
Efteråt kikade vi runt lite på bibblioteket där Sanna hittade en bok att låna.
Janiina gjorde sitt bästa för att försöka omorganisera bland böckerna men då hon inte fick det så visade hon sitt temperament.
Hemma lekte stortrollen dockteater igen medan vi fixade med middagen.
 Så fort vi ätit klart åkte Sanna och jag på julkonsert i Odensala kyrka, vi hann nästa i tid.
Sanna hade lite myror i byxorna men hon var på glatt bus humör.
Men hon tyckte om att vara där såg det ut som.
Väldigt glad var hon från och till.
 Och i nästa stund kunde hon bara sätta sig ner, lägga sig ner eller ställa sig upp, och lyssna på den vackra körsången.
Bra uppslutning var det med folk och väldigt fint sjöng Octurne, som vanligt.
Jag har ju haft äran att få lyssna på deras övning i flera år de onsdagar då jag jobbat, men detta var nog den första konserten jag hunnit njuta av.
Väldigt trevligt hade jag och Sanna.
Men lite trött var jag på kvällen sen, även ryggen min...
// Sargit

Inga kommentarer: