fredag 7 december 2012

Pulka premiär för lilltrollet och snöänglar för stortrollen

Jag hade turen att få en tid till kiropraktorn/massörskan idag och tur nog kunde min mamma se efter trollen under tiden.
Då jag inte klarar av att lyfta i och ur vagnen i bilen så tog vi pulkan till Janiina idag för första gången. Hon gillade det!
Och jag fick INTE dra utan William envisades att han skulle dra Janiina.
 Och det gjorde han förutom den branta backen upp men annars så drog han henne hela vägen.
 Lämnade barnen till min mamma och så åkte jag för lite välbehövlig ryggvård.
Det visade sig att jag hade flera låsningar längst med hela ryggraden och i nacken.
Inte konstigt att jag haft ont... Blev ingen massage idag på grund av infektionen men kändes lite bättre efteråt. Ska dit igen på tisdag.
Då jag hämtade barnen från min mamma så ville Sanna i sin tur dra Janiina i pulkan, skönt med mina små hjälpredor så kunde jag spara på min rygg lite.
 Vi åkte till Valsta kyrka och åt lunch med Lina innan vi gick in till öppna förskolan.
Jag kunde vara med på babyrytmiken med Janiina medan stortrollen roade sig med Anna-Karin i lekrummet.
Då jag ju inte hade sjalen eller vagnen med så fick jag försöka få Janiina att somna i min famn, vilket inte är det lättaste då man inte ligger i sängen. Men till slut gav hon upp och så låg jag med henne på soffan och höll nästan på att somna själv också medan Sanna och William lekte och målade med vattenfärger.
Då dockteatern började så vaknade Janiina.
 Lovade barnen att vi skulle handla chips till fredagsmyset så blev en tur in till affären, med Janiina i pulkan. Gick det med men tur nog stötte vi på min pappa så han kunde vänta med Janiina medan jag sprang en vända inne i affären med stortrollen.
Hemma igen ville Sanna fortsätta dra pulkan, vågade dock inte låta henne dra den nerför backen så då tog jag över.
 Innan vi gick in så njöt vi av lite snölek.
Jag berättade för barnen hur man gör snöänglar och sen ville de bara göra en massa änglar, länge.
Här har ni två av deras änglar, den första är Williams och den andra är Sannas.
 De fick leka ute en stund medan jag gick in med Janiina och ringde efter pizza för hemleverans, orkade helt enkelt inte laga mat.
Blev film och chips efter maten och rätt sent också då de fick fortsätta titta på Bamse medan jag nattade Janiina.
Då stortrollen äntligen somnade så tittade jag på "Julfritt" och bara latade mig.
Jag var helt slut efter denna dag och så var även min rygg. Hängde ändå upp en maskin tvätt innan jag gick och lag mig så lite nytta gjorde jag.
Inte lätt att sköta nattningen med våra tre troll ensam (maken är på kryssning med jobbet) speciellt då ryggen inte vill samarbeta...
// Sargit

1 kommentar:

Moster Tina sa...

Fin-fina snöänglar må jag säga!