lördag 15 december 2012

Lilla julafton

Idag jobbar min käre make, fast det är lördag.
Så jag och barnen fick själva roa oss på förmiddagen innan det var dags att bege oss till mitt jobb för lite jul firande med finska föreningen.
William var snäll och hjälpte Sanna att göra sig fest fin.
 Så här fin är Sanna, riktig modell posé också.
 Sen ville de spexa till det då jag ville fota Sanna och William tillsammans.
 Men så stälde Sanna upp på en fin bild också, Janiina var svårare att fota.
 Vi gick dit tidigare för att äta lunch först och sen förbereda lite.
Det blev en jättetrevlig julfest med dans kring granen, julsång och go fika.
Kan inte lägga ut så mycket bilder dock då jag inte hann kolla om det är ok med de inblandade.
Mot slutet hade Kati lagt godispåsar under granen med lite smått och gott i.
 De var självklart populära.
William som själv valt både kläder och frisyr idag var så söt. Inte ofta man får se hans hår så här.
Janiina var väldigt intresserad av julgranen och dess prydnader.
Tyvärr blev kvällen inte som planerat sen då M-P blev fyra timmar sen på jobbet då brödet var sent.
Men efter mycket om och men kom han äntligen tillbaka till Märsta.
Då bestämde vi oss för att äta ute då ingen av oss orkade laga mat på kvällen.
När barnen kommit i säng så blev det filmmys för oss.
Såg två filmer "Daddy day care" och "Hood winked". Båda bra faktiskt men inte riktigt samma att se på film sittandes upprätt på en stol. Men ahde jag legat i soffan hade jag inte kommit upp igen.
Rätt kul med netflix hemma, men nackdelen är att det är väldigt lockande att titta på filmer och serier istället för göra annat...
// Sargit

Inga kommentarer: