lördag 8 december 2012

Händelserik lördag

Då M-P fortfarande var på kryssning fick vaari och Helena njuta av Janiinas sällskap under dagen då vi andra var på sagostunden.
Idag skulle jag dessutom ha lite enkel pyssel också då det var sista sagostunden samt så är det Finska veckan som pågår.
Vi blev några stycken idag i alla fall.
Vi gjorde bland annat julkort och finska flaggor.
Fika gjorde vi också.
PLanen var att hämta Janiina då vi var klara på bibblan men hon hade precis somnat så min pappa sa att de kunde ha henne ett tag till.
Så istället fortsatte vi till nästa evenemang, Noahs dopfika i Valsta församlingshem.
Vi missade ju tyvärr själva dopet då den var samtidigt då vi var i bibblan men Linda ville att vi skulle komma i alla fall och fika.
Så vi kom dit lagom till fikat och fick äta pastasallad först och sen tårta och pepparkakor.
Dop barnet med sin mor. Visst är han söt.
William var inte så sugen på att bli fotad...
Då vi var klara åkt vi till min pappa och Helena där vi blev kvar till efter mellanmålet.
Det gick rätt bra med Roy idag, han fick till och emd slicka Sannas hand och vara på golvet fast barnen också var där. Så länge han inte kom nära dem.
Janiina däremot gillar Roy och har inga hämningar mot att putta eller klappa honom.
På kvällen fick Janiina tag på flaggorna vi gjort tidigare och hon vifftade dem glatt som om hon ville säga "hyvä Suomi" eller något.
Sent på kvällen kom då äntligen maken hem, lagom till att kunna få Sanna och William i säng medan jag nattade Janiina.
Då jag senare kom till vardagsrummet så var stortrollen fortfarande vakna. Jag la mig ner i soffan bredvid min älskling och jag tror nästan att vi somnade före barnen, eller i alla fall samtidigt som de.
När vi vaknade till liv vid midnatt var det bara att förflytta sig till sängen och sova vidare...
// Sargit

Inga kommentarer: