torsdag 1 september 2011

Min lilla praktikant på jobbet

Då Sanna var feberfri men inte fick gå på dagis då hon måste ha en feberfri dag först, så fick hon följa med mig till jobbet.
Efter frukost sa jag att hon kunde plocka med sig lite leksaker i sin kasse och ta med sig, då skyndade sig William att hjälpa henne med det. Han var tydlig med att visa och säga att "Sanna leka med den" och så la han leksaken i hennes Mumin-kasse.
Ingen av dem hade några problem idag med vart de skulle, "William dagis, Sanna åka bil mammas jobb" berättade de flera gånger.
Det gick jättebra på jobbet hela dagen, Sanna skötte sig kanon bra på personalmötet och även under eftermiddagen.
Då jag höll på att fixa utskick så matade hon mig med vindruvor och slängde skräpet från kuverten jag limmade ihop.
Hon ville inte sova fast jag försökte få henne till det med en promenad efter lunchen.
Hon satt på mitt kontorsgolv och ritade också och lekte med en ballong.
På eftermiddagen kom då M-P och hämtade henne när vi precis ätit mellanmål.
De lämnade mig och åkte hem och sedan hämta William.
Själv åkte jag in till stan med bilen (vilket jag inte skulle gjort) för att dansa Squaredance på Gröna Lund.
Om resan in säger jag bara att det tog två timmar att ta sig från Märsta till Radiohuset!
Hann i alla fall dansa lite Squaredance och sedan lite "vanligt" till Arvingarna.
Kul var det, men inte så bra för min stackars kropp då jag börjat känna av det som förr felaktigt kallades för "foglossningar"...
Senare vid hemfärden så lovade jag skjuts till några vänenr varav en som bor i Kallhäll, det var bara det att då vi kom förbi Rissne och skulle svänga höger på E18 så var den avstängd!
Fick göra en laglig u-sväng och så körde vi via Rotebroleden istället. Då vi kom dit då var det vägarbeten där också!
Så vi blev ledda till en liten väg, då hade varningslampan för soppan blinkat ett tag redan...
Hann dock tanka innan soppatorsk.
Väl hemma var jag så slut så jag nästan stupade i säng, efter en kvällsfika med vår vän Katja som skulle sova över hos oss.
// Sargit

Inga kommentarer: