tisdag 13 september 2011

Hur gick det här till?

Plötsligt insåg jag att jag stod i köket och lagade mat med tre två och ett halft åringar medan maken ligger i fåtöljen och vilar.
Hur gick det till?
Frågade honom det och som svar skrattade han och kom och fotade oss medan matlagningen fortsatte.
 Sanna tog på eget initiativ mer mjöl ur påsen och hällde i, hon såg att det behövdes (vill jag tro i alla fall, att hon tycker om att hälla i det har inget med saken att göra...) medan William fortsatte röra om.
 Emma fick också röra men hon ledsnade rätt snabbt.
Snart blev alla barnen dock lite otåliga så då fick de se på Mumin istället medan jag fick in det som skulle bli fläskpannkaka i ugnen.
Elin och Lina kom tillbaka från Elins första simträning lagom till maten var klar.
Efter maten lektes det och busades en hel del.
Barnen blev helt vilda då M-P "jagade" dem i lägenheten, de skrattades som bara den.
Och plötsligt hade jag alla tre småttingarna som sökte skydd hos mig.
Lyckades (nästan) utan problem få barnen i säng efter att M-P åkt iväg på sin innebandy träning.
Enda problemet var att min älskade make hade tagit vår tandkräm på barnens tandborstar av misstag, William brydde sig inte men med Sanna var det en helt annan historia.
Men då jag lovade henne vatten så gick det bra sedan.
Visst jag kunde ha sköljt ur och tagit deras tandkräm på, men då Sanna brukar vara den som protesterar så trodde jag att det bara var ännu ett sätt för henne att fördröja läggningen igen.
Båda somnade rätt snabbt och just nu strö tittar jag på "House" och funderar på att lägga mig tidigt.
Men känner jag mig själv rätt så kommer jag fastna vid denna makapär ett bra tag till så att jag hinner ta en kvällsfika med min älskling då han kommer hem.
// Sargit

Inga kommentarer: