söndag 18 september 2011

Lek och paj

Då Sanna vaknade mitt i natten och ställde sig vid dörr öppningen med orden "Sanna vaken", så blev det två timmars vaken tid med henne.
Det berodde mest troligt på att hon somnade i bilen på väg hem igår kväll och vaknade inte då vi bar in henne fast klockan inte ens var halv sju.
Men till slut somnade hon i sin egen säng (men vaknade i vår av någon konstig anledning vilket jag inte har någon koll på).
Morgonen började vi med att hela familjen myste i vår säng, vissa mer vakna än andra...
Barnen lekte med sina nya legon som jag inte kunnat motstå att köpa till dem igår.
De tycker om att öppna paket och då de ju fyller år så nära julen så blir det ju inte paket så ofta under året, så ibland måste jag ju skämma bort dem utan anledning.
 Förmiddagen lekte barnen fint tillsammans och sprang även med M-P till tvättstugan emellanåt.
Under tiden bakade jag en amerikansk äppelpaj, med lite assistans från William och Sanna från och till.
Tanken var att äta den till efterrätt men M-P var tvungen att åka iväg till dansen så vi blev ensamma hemma, och en hel paj får ju inte jag och barnen i oss.
Som tur är så förbarmade sig Fayeza med familj över pajens öde och kom över för lite lek och fika senare på eftermiddagen. Pajen var kanon god!
Hade tänkt ta med barnen till dansen idag men då de visade tecken på att behöva en dag hemma så ändrade jag våra planer. Tur det då de var lite griniga från och till.
Men de verkar tycka om att leka med Hadi i alla fall och Mahdi fick också lite uppmärksamhet av Sanna som sa "bäbis liten hand, Sanna stor hand. bäbis liten, Sanna stor" och så vidare.
Senare då M-P:s kurs var slut så möttes vi i dörren då min kurs strax skulle börja.
Blev inte så mycket dansande för min del då foglossningen sa ifrån, men kul var det det lilla jag hann med.
Hade tänkt blogga ikapp på kvällen men då jag somnade på soffan i väntan på att datorn skulle bli ledig, så insåg jag att en tidig träff med John Blund var att föredra.
Nu är vi ikapp helgens händelser i alla fall.
// Sargit

2 kommentarer:

ankan sa...

ja visst märks det att VAB-säsongen har börjat! Hoppas att det går bättre i år än förra året då jag tycker det var VAB var och varannan dag.
Det låter jobbigt med foglossning, hoppas det inte blir värre. Är det inte dags för en magbild snart? :-)
Vad säger S och W om magen?

Familjen Sundström sa...

ankan: Javisst ska jag fixa in en bild på magen :-) Tack för påminnelsen. Har bara glömts bort att ta några bilder den sista tiden då vi haft rätt fullt upp.
Båda barnen är medvetna om att det är en bäbis i magen men jag vet inte riktigt om de förstått det fullt ut. Men det märks att de blivit mer intresserade av bäbisar iaf :-)
// Sargit