lördag 3 september 2011

Tjejerna på familjemulle

Då William fortfarande hade lite feber från och till så fick han stanna hemma med M-P medan jag och Sanna gav oss iväg på dagens äventyr; kanot paddling på familjemulle!
Själv älskar jag att paddla men tyvärr ges det alldeles för få tillfällen till det så då måste jag ju passa på när tillfälle ges.
Då vi kom fram till Rävsta så hade de andra redan samlats och lekte lite lekar.
Sanna ville inte leka utan tittade hellre på, hon var nog lite blyg.
Snart var det dags att hämta paddlarna och flytvästarna, Sanna kunde knappt bärga sig fast hon inte riktigt förstått vad vi skulle göra.
 Jag, Sanna, Thomas och Emma satte oss i en kanot. Emma har ju varit i en kanot förr men för Sanna var det första gången.
Hon blev jätterädd då kanoten guppade lite, fast det knappt blåste något.
Det enda som hjälpte var att hålla hennes hand så det blev inte mycket paddlande för min del, fick njuta av att bara glida istället.
Så fort jag försökte lossa min hand för att hjälpa till med paddlandet så grät hon nästan "hålla mammas hand!" och så fort hon fick tag i min hand var det lugnt.
 Emma verkade gilla kanoten men var lite trött idag, så ibland la hon sig på kanotens botten och vilade, mot slutet vilade hon mot sin fars ben.
 Efter paddel turen var det dags för korvgrillning, självklart hade jag med mig finska korvar.
 Sanna åt med väldigt god aptit, hon tycker verkligen om korv.
 Senare hjälpte Sanna mig att bära en flytväst till ladan, men halvvägs blev hon upptagen med en stock, så jag fick gå själv vidare med flytvästarna.
 Då vädret verkligen var med oss idag kändes det som om sommaren var tillbaka.
När Elin sprang utan strumpor och skor så ville Sanna också göra det.
Så hon njöt av att springa barfota!
Hon och Emma "spelade" fotboll också, på sitt sätt...
 En härlig dag hade vi i solen men som med allt roligt så tar det ju slut till sist.
Hemma försökte vi få barnen att sova middag utan att lyckas. Det blev jag som slumrade till istället.
// Sargit

Inga kommentarer: