fredag 2 september 2011

Fredags mys i badhuset

Efter jobbet hämtade M-P barnen medan jag packade ihop våra badväskor.
Sen styrde vi bilen till Valsta sim- och sporthall, men först en omväg för att släppa av Katja vid station som skulle hem till Östhammar igen.
Vi fick ha hela lilla bassängen för oss själva och det var inte mycket folk i den stora heller.
Väldigt skönt faktiskt då det inte hänt förr.
Barnen älskade verkligen att bada och idag upptäckte de att de bottnar i lilla bassängen på de grundare ställena.
Sanna gör sitt bästa för att "simma" genom att sparka med fötterna och vifta med armarna medan jag höll henne ovan ytan.
William gillade att dyka som vanligt men idag började han ledsna ovanligt tidigt.
Familjen Beutler slöt sig till oss efter en stund vilket var tur då Sanna fick sedan mot slutet "simma" i stora bassängen med Lina då varken jag eller M-P hade någon lust att bada i kall vatten.
Barnen fick inviga sina "badpuffar" som deras farmor köpte till dem i Muminlandet, de älskade dem!
Sanna simmade (flöt runt och sprattlade) faktiskt helt själv i stora bassängen med dem på.
Så stora de har blivit nu.
Men då William började verka väldigt grinig och dessutom varm (han hade fått feber) så klev upp och började röra oss hemåt.
Men i väntan på oss tjejer så somnade William i sin fars armar en stund, vilket gjorde att han piggnade till och ville också äta pizza, som vi planerat att göra.
Så istället för att köra hem honom med M-P så gick vi och Beutlers till Vedugnspizzerian.
De har fått till jättegoda pizzor numera om man jämför med förr och alla åt med god aptit.
Här två bilder då Sanna och Emma busar i skåpen i omklädningsrummet.
 Efter att ha sagt adjö till våra vänner gick jag och Sanna ett snabbt varv i affären då jag på en impuls hyrde två filmer.
Båda barnen somnade väldigt fort ikväll så då passade jag och min älskade make på att mysa i soffan med lösvikt och film.
Vi såg "I am number four" vilket var en kanon bra film, och "Salt" vilket inte var riktigt lika bra men rätt underhållande action.
Behöver jag säga att även vi vuxna somnade väldigt snabbt sen...
// Sargit

1 kommentar:

Katja sa...

Kul o träffa er igen! =)) Blev lite impad av William som kom ihåg vad jag hette när ni kom hem igen =)För så mycket har man ju inte träffats... :P