tisdag 6 september 2011

Cyklar och toffsar

Igår då jag lämnade barnen på förskolan så var det cykla som gällde för båda.
Skillnaden igår mot övriga dagar, då han ofta blir ledsen då jag går, var att William cyklade till grinden och glatt ropade hejdå till mig (William var väldigt bestämd igår på vad han ville ha för kläder på sig "Mumin byxor, Mumin tröja").
 Imorse letade Sanna fram lilla samlingen med hårsnoddar och sa "den där här" varvid hon pekade först på en lila snodd och sedan på sitt hår. Sen upprepade hon samma sak men pekade på andra sidan huvudet.
Så små toffsar fick det bli idag i sista minuten innan utgång, inte så jämnt blev det men för att vara första pippitoffsarna i all hast så blev det rätt ok i alla fall.
På dagis var det cyklarna som gällde igen.
 Då jag försökte få henne att ta på kepsen fick jag en förnärmad blick och så sa hon "nej inte nu!" som om jag inte var klok som ville förstöra hennes frisyr.
Tur att det inte var så kallt eller soligt idag så jag lät henne va utan.
// Sargit

2 kommentarer:

farmor Anci sa...

oj, vilka gosiga barn farmor har!

Princess Nadja sa...

Världens bästa twins. Så stora :) Och vilken mamma som inte förstår att man inte kan ha nåt på huvudet då man har fixat fina tofsar. Jag fattar verkligen Sanna vad du menar.