torsdag 15 september 2011

Tuff natt men en lugn eftermiddag

En tuff natt med en hostande Sanna resulterade i att varken hon eller vi föräldrar fick sova särskilt mycket.
Och det gjorde även att vi försov oss...
Då jag misstänkte starkt att Sanna inte skulle orka med förskolan idag så fick hon följa med mig till jobbet istället.
Det märktes att att hon inte var riktigt pigg men trots det gick allt bra, mutade henne med löfte om russin mot slutet av personalmötet.
Så efter mitt möte promenerade vi till affären och köpte russin och mjölk innan vi åt vår medhavda lunch på jobbet.
När vi kom hem var planen att vi skulle lägga oss och vila, men det ville inte Sanna.
Då sa jag att jag skulle i alla fall vila en stund och ville hon leka fick hon göra det i deras rum.
Hon var så nöjd så med att ha alla leksaker för sig själv.
Jag hann småslumra i tjugominuter i vår säng innan hon kom till mig och ville vila genom att läsa bok bredvid mig.
Det slutade med att vi båda sov i nästan två timmar!
 Då vi vaknade gick vi iväg och hämtade William från förskolan.
Båda barnen var på strålande humör.
Vid avklädningen så kom ett nytt halsband med träpärlor fram runt Williams hals.
Då jag beundrade den sa han att han hade gjort den till Sanna, sen tog han av sig den och gav den till Sanna.
Stolt upprepade han "Jag gjort själv, Sannas få den" Så söta de var!
Sanna sa "tack så mycket! Tack tack" som svar, vad förvånad jag blev och så stolt över mina små!
Gjorde köttfärssås till middag men med rivna morötter i, men då jag la i morötterna tidigt istället för sent i proceduren så färgade dem hela såsen till gul-orange.
Barnen uppskattade det däremot och åt två portioner var!
Jag smet iväg på ett möte och stannade även kvar en stund på Linedance kursen då jag inte orkat med min egen kurs i söndags.
Kul var det, få se om jag hinner med även på torsdagarna en stund då jag inte jobbar...
Tyvärr så blev det som jag misstänkte, Sanna var pigg som en lärka tack vare tuppluren på eftermiddagen.
Så till slut fick hon sitta uppe med mig i soffan en stund.
Först nu, två timmar efter normal sovtid, så har hon somnat i sin säng.
Själv bör nämnas då hon först ville at tjag skulle ligga bredvid henne men sen sa hon "mamma gå ut, Sanna sova själv".
Men hade hon inte sovit på eftermiddagen hade det blivit en väldigt tuff kväll för M-P.
Nu väntar jag på att tiden ska gå så att min älskling kommer hem från sin träning.
// Sargit

Inga kommentarer: