onsdag 14 september 2011

Storasyster och lillebror

Frukosten imorse slutade med att Sanna matade William resterna av hans flingor.
 Båda njöt lika stort av att mata och att bli matad.
 Såg ett nytt recept på äppelpaj i Buffe-tidningen idag, så medan M-P tog hand om matlagningen så bakade jag och barnen äppelpaj till efterrätt.
Höll på att glömma den i ugnen dock därav den lite väl mörka färgen...
Men god var den fast lite för salt då det råkade slinka ner lite mer flingsalt än tänkt...
Vaari och Helena kom till middag också och kvällen avslutades med bad för de små samt simning för mig.
Då jag kom hem från badhuset så satte jag mig och skalade och skivade lite äpplen, har en hel del kvar att ta hand om men tiden och orken har inte räckt till.
Hoppas på att få både tid och ork under helgen, kanske baka lite fler olika sorters pajer och frysa in...
// Sargit

1 kommentar:

Agge sa...

Flingsalt??Verkar ju spännande..:)