tisdag 20 september 2011

Overkligt

Det har hänt så mycket hemskt i vår kommun de senaste dagarna.
En kvinna hittat död, en man skjuten i halsen, två barn mördade och nu det senaste en person knivskuren.
När ska det ta slut, känns så overkligt, i lilla Märsta...
Tänder ljus och ber för de anhöriga, nära och kära och för de liv som ryckts bort så hastigt från denna jord...
Mitt i all denna förtvivlan så går livet ändå vidare i vår lilla familj som hos så många andra och jag påminns om livets mirakel, om hoppet.
Lill-trollet i magen gör sig påmind genom steppdans mot blåsan, barnen ropar glatt "mamma hemma!" då jag kliver in genom dörren, jag får både kramar och pussar från mina små älskade troll (och stora kärleken också).
Kan ju inte låta bli att glädjas inför vår framtid och allt vi har att se fram emot, samtidigt som tankar på det som hänt snurrar runt i huvudet...

Orkar inte skriva så mycket mer så avslutar med en bild på magen, det var ju ett tag sedan.
Är idag i v. 22+0.
// Sargit

Inga kommentarer: