söndag 25 september 2011

Cykeltur, lek och dans

Den segaste morgonen på länge hade vi idag.
Barnen var pigga och vakna före åtta och tvingade då upp mig.
Efter lite blöjbyten så satt vi i soffan och såg på barnkanalen.
Nåja jag somnade sittandes där medan barnen såg på tecknat...
M-P vaknade närmare halv tio och insåg att vi inte ätit frukost än och hittade då mig sovandes.
Jag var så trött att medan barnen och M-P dukade bordet så sov jag vidare i soffan...
Men så småningom kom vi igång och tog en cykeltur till Fayeza som bjudit över oss på fika.
Först blev det lite lek utomhus för barnen.
 Sparkbilen och trehjulingen var populära, tur att Hadi var mer intresserad av sin "gräsklippare" än av dessa så att friden höll sig.
Inne fortsatte leken och så klart blev det fika också, först mackor och sedan denna goda cheesecake. Mums!
 Hadi var så trött så han ville gå och lägga sig, våra småttingar fortsatte leka i lugn och ro vilket gav oss vuxna "egen tid" att umgås med varandra då även söta Mahdi somnade i sin babysitter.
 Men som alltid går tiden fort och snart var det dags att cykla hemåt.
Medan M-P spände fast William i cykelstolen,
 så tänkte Sanna cykla hem med trehjulingen.
Tog en stund att "jaga" henne och få henne med frivilligt...
 Resten av dagen tillbringade vi på dansen.
Både Sanna och William tycker om att titta på då andra dansar.
Lite busades det också omkring senare då blygheten släppte.
Då jag frågade om jag också fick gå och dansa så blev svaret ja från Sanna men nej från William.
Så själv fick jag snällt sitta och titta på hela eftermiddagen till M-P åkte hem med barnen efter matrasten.
Då började ju min kurs och jag orkade faktiskt dansa en hel del, men vilade såklart lite då och då medan de dansade "gamla" danser jag inte lärt mig.
Kul var det, men känner att jag kanske borde ha stretchat lite nogrannare än vad jag gjorde efteråt.
Får väl göra det nu i efterhand innan jag lägger mig...
// Sargit

Inga kommentarer: