torsdag 22 september 2011

Plötsligt händer det...

Kvart i sju på morgonen vaknar Sanna och kommer in till mig, ställer sig bredvid vår säng och säger "ja kissnödig!".
Jag frågar yrvaket om hon vill sitta på pottan och får svaret "ja, stora pottan" vilket betyder toastolen med laban-sittringen.
Jag släpar mig själv upp och förväntar mig att det redan är försent men att hon får väl sitta där en stund då hon nu vill.
Döm om min förvåning då jag upptäcker att blöjan är helt torr och att hon efter att ha suttit där en stund kissar i toaletten.
Så nöjd hon såg ut! Vår stora tjej.
Sen var det bara att klä på oss, väcka William och påbörja dagen.

Det händer inte ofta men idag var en sådan dag då vi alla kom hem samtidigt, då jag hann upp familjen på parkeringen.
Mysigt att kliva in genom dörren tillsammans och höra barnens pladder om dagen.
Efter middagen, ugnstekt falukorv med hemma gjord potatismos (vilket barnen åt med god aptit) så ville barnen helt plötsligt måla.
Så medan jag vilade mig i soffan och maken fixade undan disken så roade sig småtrollen med vattenfärgerna en stund.
Då båda fått pyjamas på sig och inväntade välling så blev de på bushumör.
Att krypa på hyllplanet under soffbordet roade dem väldigt ikväll...
Snabbt somnade de ikväll och då maken hoppade över träningen på grund av värk i en muskel, så fick jag njuta av hans sällskap en stund också.
Som sagt, plötsligt händer det...
// Sargit

1 kommentar:

farmor Anci sa...

ja...det gäller att ta vara på stunderna =)