fredag 23 september 2011

Fredagsbad och trött filmkväll

Som det sig bör på en fredag så åkte vi iväg till Valsta sim- och sporthall direkt jag kom hem från jobbet.
Barnen var mycket glada och ivriga att komma dit.
Så mycket att de började springa när vi närmade oss hallen.
Simmandet gick bra som vanligt, med nyheten att barnen lekte själva i minibassängen utan att kräva varken min eller Sargits närvaro precis bredvid.
Det kändes lite underligt, nästan skrämmande att inte vara inom en armlängds avstånd när småttingarna befann sig i vattnet, men man intalade sig att det var lugnt och att vi skulle hinna fram iallafall om nåt hände.
Även Thomas och Emma kom dit efter en stund men då var vi tvungna att kliva upp, eftersom vi hade bjudit över familjen Beutler på middag och skulle hem för att laga till maten.
På vägen hem ville givetvis barnen stanna till på lekplatsen och klättra i lekställningen. (Även det lite av en rutin)
Väl hemma så blev det moussaka till middag, och direkt därefter så åkte Sargit iväg till familjen Eklund då hon lovat att hjälpa till med bakning inför morgondagens födelsedagskalas.
Efter att ha nattat barnen så blev det filmdags för oss som var kvar.
Då Elin fortfarande var vaken så blev det tecknat, närmare bestämt "Åsnan".
Själv upptäckte jag ganska fort att jag inte var i form för att se på film då jag slumrade till och missade en ganska rejäl bit av filmen.
Nåväl, en trevlig kväll var det iallfall, tack så mycket familjen Beutler.

//M-P

Inga kommentarer: