söndag 11 september 2011

Oj, vad helgen gått fort

Här kommer ett litet snabb resumé över helgen.
I fredags var jag och Heidi iväg och plockade äpplen hos Gill, som varit besökare på öppna förskolan på jobbet länge.
Hon har massor med äppelträd som dinglade av fina äpplen som hon inte hann med att ta hand om själv.
Vi hjälpte henne gladerligen med det. Tack igen Gill!
 Amelie gillade att gnaga på äpplen hon med medan vi klättrade upp och ner för stegen, innan vi kom på att en kunde stå på stegen och plocka för att sedan slänga ner äpplen till den andra som faktiskt lyckades fånga vartenda ett.
 Vi fick flera kassar med äpplen, återstår att ta hand om allt bara...
Då det ju är fredag så åkte hela familjen iväg till badhuset idag. Så kul att se hur barnen trivs där.
Ett stort pluss var att min vän Jane var där med sina barn, vi har inte hunnits ses något under hela sommaren!
Efteråt tog Sanna en promenad utanför Valsta C innan vi styrde stegen mot vedugnspizzerian för middag.
 Lördag hann jag och William städa lite medan Sanna följde med M-P till affären.
Kul att se hur han gillar att damma och nogrann är han också.
Senare på eftermiddagen vinkade jag adjö till min familj och slängde på mig min rygga för att åka iväg på kanot hajk med ungdomar.
Vi hade kanon tur med vädret och ett plus var att det var ett trevligt gäng som var med (det var inte "mina" ungdomar utan en kollegas).
Vid en fruktpaus tog jag en bild på mig själv, men annars hade jag inte fram den lilla gröna så mycket så blev inte några bilder tagna.
 Sämre kan man helt klart ha det än att titta på denna vy under pausen.
 Kvällen och natten gick bra, även om jag helt klart föredrar att sova i vindskydd framför tält.
Kom hem före lunch och hann förutom att snabbröja lite även baka äppelmuffins efter ett recept jag hittade på nätet idag (hann tyvärr inte själv äta mer än en tugga av en men det verkade som folk uppskattade dem).
På eftermiddagen anlände då mina gäster då jag hade bjudit in till ett Me&I party hos oss.
Många barn blev det, fem barn kring tre år och två äldre och två yngre, som verkade leka bra i barnens rum, även om Sanna tyckte att det nog var lite väl mycket folk hemma.
"Alla gå hem" kom hon och sa till mig frågande vid ett tillfälle...
Men trevligt hade vi och det var väldigt kul att få träffa folk man inte hunnit träffa så ofta och inte är det helt fel att få gosa med små bäbisar heller.
Sanna var intresserad av minsta besökaren på bara fyra månader och förklarade för mig bland annat att "bäbis liten, bäbis ha napp. Sanna stor, Sanna inte ha napp, Sanna sova utan napp" jag blev lite paff men sa att visst får hon sova utan napp om hon vill (vilket hon senare inte ville så klart).
Tack till alla er som kom!
Idag var det även kursstart på dansen så M-P åkte till sin kurs först och så följde vi andra efter senare då han skulle vara klar.
Hade egentligen min Linedance-kurs ikväll också men orkade helt enkelt inte, så sa bara hej till folk innan vi gick iväg och åt middag före hemfärd.
Barnen somnade väldigt snabbt ikväll, mycket som hänt antar jag.
Få se om jag kan övertala min älskade make att skriva lite mer om vad de gjorde på lördag medan jag var iväg.
Men det får bli en annan dag då han redan ligger och sover, ska strax göra honom sällskap jag med...

Inga kommentarer: