onsdag 28 september 2011

Lek och nytta

Då jag närmade mig dagis idag så såg jag hur mina små troll lekte med dockvagnen.
Sanna satt i den och William körde runt henne med en dagis kompis bredvid, såg nästan ut som de lekte "mamma, pappa, barn" med Sanna som barnet.
De var så koncentrerade att de inte ens märkte då jag kom så jag hann ta en bild på dem innan de såg mig och ropade som vanligt "Min mamma! Min mamma kommit!".
 Hemma fortsatte de leka med varandra, så kul att höra deras konversation.
Här skjutsar Sanna runt William på cykeln efter att han sagt "Sanna cykla, William sitta bakom bäbisstol".
 Jag var lite orolig att hon skulle cykla för nära kanten och ramla ner från altanen, men det hade jag inte behövt vara då Sanna hade tvärkoll.
 Jag använde min simultankapacitet då vi kom hem, lagade mat, såg efter/underhöll barnen samtidigt som jag packade några kartonger (sju för att vara exakt).
Nåja, underhållningen stod de själva för med hjälp av locket till en av banankartongerna...
M-P var fullt upptagen med att ha krig emd alla dessa bananflugor som dykt upp från ingenstans, han rensade rören i köket bland annat (vilket behövdes).
Varken Sanna eller William har varit intresserade av våra bokhyllor mer än då de vill ta fram en film de vill titta på.
Men nu då jag tömde en av dem så kom de på hur roligt det var att bli instängda i bokhyllan.
 Länge turades de om att lägga sig i skåpet och stänga och öppna dörrarna.
 "Tittut brorsan!"
Det var svårt att övertala dem att ta en matpaus från lekandet...
Efter middagen kom vaari över för att vara barnvakt medan jag och M-P gick på föräldramöte på förskolan.
Har själv inte kunnat vara med förut då jag jobbat, så ikväll passade vi på att gå båda två när tillfälle gavs.
Då det blev lite långt möte så smet M-P iväg tidigare för att lägga barnen medan jag stannade kvar till slutet.
Ikväll blev det ingen simtur för mig och Lina, istället åkte jag hem till henne och så tog vi en lång promenad i mörkret.
Vi gick i en timma och en kvart men det kändes inte så långt.
Nu börjar dock ögonlocken sjunka ihop så det är nog bäst att säga godnatt.
// Sargit

Inga kommentarer: