fredag 3 december 2010

Sanna fick fullpott i pottan!

Glömde skriva in en viktig händelse i dagens inlägg, så det får bli ett eget inlägg;
Sanna har bajsat i pottan för första gången idag!

Hon har ju inte ens kissat där förut och så kör hon "tvåan" på en gång.
William har sen tidigare kissat i pottan men utan att någon reflekterade över det då det hände, vi upptäckte det först senare då han redan gått ifrån då det var så lite som kommit.
Sanna talade om för mig medan de badade att hon var bajs nödig, eller rättare sagt sa hon "bajs" och "kakka" medan hon pekade på rumpan och då frågade jag om hon ville sitta på pottan.
Hon nickade glatt och jag lyfte henne dit.
Inget hände de fem första gångerna jag lyfte henne från badet men den sjätte, då de nästan badat klart och höll på att duschas, så blev det fullpott.
Hon blev rädd då hon såg vad som hände men lugnade sig snart och brydde sig inte ens om det utan fortsatte leka med vattnet.
Hoppas att detta innebär att de själva börjar visa intresse för pottan, hittills har de bara suttit där före badandet då vi sagt till dem.
// Sargit

4 kommentarer:

farmor Anci sa...

Va bra!! Jag hoppas hon fick beröm.

Familjen Sundström sa...

Anci: Jepp, massor! :)

Moster Tina sa...

Så stora de börjar bli! Själv e jag lika ung som när de föddes!

Nina sa...

:) hienoa reipas Sanna:) Laitappas muuten jalan kokonumeroa tänne, niin tiedän minkäkokoiset sukat olis oikeat kutoa...jos ei ehdi jouluksi niin sitten synttäreiksi:)