söndag 5 december 2010

Julpyssel i Märsta kyrka

Idag var hela familjen och firade andra advent med gudstjänst för stora och små i Märsta kyrka.
Nåja, jag skulle ju vara där i alla fall då jag jobbade, men kul att min familj också kom (halvt dittvingade, hihii ).
Efter gudstjänsten var det fika med skinkmackor och annat gott, men vi tänkte att barnen skulle få äta lunch istället.
Men de hade inte samma plan som vi, våra små troll, det fanns ju alldeles för mycket annat som lockade.
Jag hann inte fika med min familj men senare kom de ner och pysslade lite.
Sanna stannade kvar med mig och ritade en bra stund innan hon ville måla lite.
Även min mamma kom och pysslade lite och hjälpte mig att se efter Sanna då jag var tvungen att springa ifrån då och då.
William ville hellre leka i lekrummet med pappa, men då han lekt färdigt för stunden så övertalade vi även honom att måla lite.
Gick lite så där, för så fort han fick färg på handen så ropade han "pappir" och  ville inte måla mer.
Så lilla pappa fick vara lite kreativ han med och måla färdigt Williams ask.
 Då Sanna målat klart och fått händerna "skurade", så lekte hon runt lite och satte sig sedan ner mitt framför dörröppningen och sa "shitta här".
 William som redan ledsnat på att vara kreativ hade återgått till lekandet.
Han hittade ett par legobilar som han blev så förtjust i att han inte ville skiljas från dem, så han fick låna hem dem sa Maud (min kollega).
Tänkte först efteråt att det kanske inte var så bra ifall han nu tror att det är ok att ta med sig saker hem...
 Sanna hann också med lite lek i öppna förskolans lokaler, här har de lite vagn-race runt i rummet.
Då klockan närmade sig ett märktes det att de började bli mer och mer trötta.
Så vi hjälptes åt att packa ihop och så vinkade jag adjö till min älskade familj, då min dag på jobbet ännu inte var slut...

Lite hann jag också pyssla.
Denna julkrans pryder numera våran ytterdörr, men kan inte helt ta åt mig äran då min älskade make faktiskt målade det röda hjärtat som jag hängde i mitten.
// Sargit

Inga kommentarer: