måndag 13 december 2010

Busungar och livsnjutare

I eftermiddag hämtade jag barnen för omväxlingsskull då måndagsgruppen har "jullov".
Hade lite svårt att få hem barnen då ingen av dem ville följa med mig utan hellre stanna kvar och leka på dagis.
Men väl hemma så blev det andra toner som hördes.
Hallen var tydligen jättespännande att vistas i idag, lekandes med papperskonfetti och allmänt busande.
 Barnen hjälpte oss att förbereda middagen även idag.
Det skulle bli köttfärssoppa så de fick lägga i potatis och morotsbitarna i kastrullen, men en och annan bit hamnade i en livsnjutares mun.
Barnen var helt slut ikväll efter middagen, så då det bara grinades och bråkades så bestämde vi föräldrar att nu var det dags för pyjamas fast det var tidigt än.
William somande fortare än kvikt men Sanna höll låda en stund.
Men båda sov före nio!
Då blev M-P plötsligt sugen på glögg.
Men för att få upp skruvkorken så fick han ta lite hjälp av en sak från verktygslådan, gissa vad?
Klockan är inte ens halv elva och vi båda nattugglor tänker gå och natta kudden, illa...
// Sargit

1 kommentar:

carma sa...

Ja just de ja, jag glömde ju arga snickarn =)
Åhh städhjälp, guuuu så skönt. Brukar ni använda den tjänsten? Vad kostar sånt? De får man göra avdrag på va?
Lätt att jag vill lägga mina pengar på att få skinande rent (så fort vi har lite mer cash ;-))
Kram