tisdag 7 december 2010

Medan de flesta sover...

Medan William sov sött ikväll då jag kom hem från jobbet, precis som de flesta små barn vid denna tid...
...så ville Sanna inte sova alls, igen!
Då ledsnade M-P till slut på hennes skrikande och lyfte upp henne till mig i soffan.
Sanna var hur glad och pigg som helst och pratade på om ditt och datt (önskar jag förstått hälften av vad hon sa, även om jag börjar förstå mer och mer).
M-P gick och la sig i ett välförstjänt bad efter en tuff kväll.
Efter ett bra tag börjar Sanna leta efter sin far, och hittar honom i badkaret.
Jag hör hur hon glatt pratar med pappa medan jag fortsätter titta på desperata hemmafruarna.
Då den var slut bestämde jag mig för att göra ett nytt försök med att lägga, förhoppningsvis en lite tröttare, Sanna.
Men väl i badrummet möttes jag av en glatt leende Sanna som fått som hon velat, det vill säga håret tvättat och att få duscha.
M-P berättade att hon visat tydliga tecken på vad hon ville.
Då hon väl kom i säng igen, vid halv elva, så var hon glad en liten stund och läste och skrattade för sig själv.
Hon är fortfarande vaken och klockan närmar sig elva, så jag får väl sätta mig bredvid sängen nu tills hon somnar.
Hoppas vi får sova mer inatt än förra natten, då vår unge herre beslutade sig för att halv tre på morgonen var en bra tid att vakna på.
Då han väl somnat om vid sex tiden (tror jag det var), ja då var det dags för Sanna att vakna...
// Sargit

2 kommentarer:

ankan sa...

Ja fy sjutton vad jobbigt det är när läggningar och nätter krånglar!
Mina vill inte heller sova längre, de har alltid gillat att lägga sig förut. Vi bad dem dra ner lite på sömnen på dagis och det har gjort det hela lite lite lättare faktiskt, eller så inbillar vi oss det bara. Annars har jag inga tips.

farmor Anci sa...

Har den unga damen vänt på dygnet, måntro?