fredag 10 december 2010

Mammas "lediga" fredag

Min dag beskrivet lite kort:
  • Barnen vaknade och för en gångs skull så gick allt rätt så lugnt och sansat till.
    Idag var det bara lite protester från William då pyjsamas skulle av och då ytterkläderna skulle på. Annars var båda glada små trollungar.
  • Vi kom ändå fram till dagis sent som vanligt, så barnen fick springa in till sångstunden...
  • Hann med en kopp thé hos mamma.
  • Uttnyttjade presentkortet jag fick på födelsedagen, 1,5h massage. Så SKÖNT! Och väl behövligt...
  • Fikade hos Heidi och fick träffa hennes 2 månader gamla dotter och Zacharias såklart (som inte ville sova middag då jag kom). Fick gosa med liten bäbis...
  • Var på jobbet en sväng för att planera lite inför söndagen.
  • Hämtade barnen på dagis.
  • Åkte till Maxi och storhandlade (liksom halva Märsta), tur att min pappa kunde följa med som sällskap.
    Då William såg Vaari sätta sig i sin bil på vår parkering blev han förvivlad då han trodde att han inte skulle få träffa honom. Hela bilfärden upp till Maxi försökte jag tala om att vi kommer att träffas i affären, att Vaari kör egen bil.
    Så fort han hörde Vaaris röst senare var alla tårar som bortblåsta.
    Helena och även M-P anslöt senare vilket var tur då det blev en hel del handlat.
  • Hem och laga middag. Det skulle bli Tacos till middag, ovanligt va...
    Även Vaari och Helena dök upp till middagen sen.
    Här hjälper barnen sin far med att "sortera" grönsakerna i skålar.
  •  Efter maten fick barnen ett väl behövligt bad.
    Båda barnen var på väldigt gott humör och blötte gladerligen ner både pappa och alla andra som stod för nära.

  •  Då barnen väl somnat så kom helggodiset fram. Bara 1,7kg råkade följa med hem...
    Här hugger min far in på godsakerna, men han var inte ensam om att förbarma sig över allt det goda.

  • Kvällen avslutades med ett parti Settlers, M-P snodde vinster framför näsan på mig.
Allt som allt en händelserik och trevlig dag.
Imorgon är jag ledig, skulle jobbat men det blev inställt.
Men tyvärr så ska M-P hoppa in och jobbar extra imorgon, så varken något sovmorgon för mig eller möte med klubben, som jag tänk, blir det med våra små troll.
Men har lite andra planer på G för dagen.
Natti natti.
// Sargit

1 kommentar:

Moster Tina sa...

Saknar mina små rumpnissar! Är du ledig kan du väl åka hit!? Haha...